Webb och papper ??? olika produkter, olika m??lgrupper?

I ren desperation ??ver upplagetapp f??rs??ker m??nga mediehus skapa en modernare produkt. Modernare inneh??ll som ska tilltala en ny publik. Den publiken som man samtidigt misslyckas med att ragga p?? n??tet.

Och vad blir resultatet? Jo, att de trogna l??sarna, inte s??llan i den aktningv??rda ??ldern att de har oceaner av tid ??ver till att l??sa tidningen och ocks?? g??rna g??r det, har slutat k??nna igen sig i sin tidning. Att de trogna l??sarna ??r missn??jda med inneh??ll, nyhetsv??rdering, spr??kbruk och inte minst tycker att mycket av det som st??r i tidningen inte alls ang??r dem.

I den svenska bloggosf??ren p??g??r en debatt om det h??r med nya och gamla medier, deras inneh??ll och m??lgrupper.

Sofia Mirjamsdotter, guru p?? det h??r med sociala medier och journalistik, har f??rst??s ocks?? kommenterat p?? bloggen Same Same But Different. Hon fr??gar sig ???varf??r v??rnar inte tidningarna sina trogna pappersl??sare p?? papperet, och satsar p?? nya m??lgrupper p?? n??tet????.

L??s mera genom att klicka p?? l??nken ovan!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s