Hur det k??nns just nu

Ig??r bes??kte jag Helsingfors trevligaste bokhandel (jag g??r inte textreklam, men l??nken till den finns h??r nere). Bland alla de l??ckra b??ckerna s??g jag ett 3D-postkort som jag bara m??ste ha. Det beskriver n??mligen ganska bra hur det k??nns i den finlandssvenska ankdammen just nu; det stormar elakt, v??gorna g??r h??ga och som liten finlandssvensk anka kan man bara hoppas att havet ska lugna sig innan det h??nder n??t hemskt.

Att ta bilder av ett 3D-kort ??r inte l??tt. Den r??rliga bilden framtr??der ju bara n??r man vickar p?? kortet. Men jag sm??llde ig??ng webbkameran p?? datorn och tog lite p?? m??f?? tre bilder i olika lutningar. En lite b??ttre bild hittar ni p?? tillverkarens hemsida. Den ??r mindre, och det ??r bara en bild, s?? den h??ftiga r??relsen uteblir, men jag l??nkar dit i alla fall.

Helsingfors trevligaste bokhandel finns i Kronohagen.
http://www.like.fi/rosebud/

L.M. Kartenvertriebs ???HOKUSAI WAVE WITH RUBBER DUCK???
http://www.postcard-online.com/

Ankan_simmar

Kommentera

