Facebook nere, ??tminstone f??r mig (uppdaterad)

Den här vyn vill man inte se allt för ofta. Jag skulle kolla Facebook och såg att min logg var helt tom! Men ingen panik, man tar bara till standardlösningen: logga ut och sen logga in igen. Men si, det gick inte. Mitt konto ”är inte tillgängligt” (se bilden)!

Söker man på ”Facebook down” på t.ex. Twitscoop får man ett par träffar, så jag är inte den enda, tydligen. http://www.twitscoop.com/
Men hela FB ligger inte nere, det kan sajten ”Down for everyone or just me?” berätta. http://downforeveryoneorjustme.com/

Fråga är nu: hur länge är jag utestängd? Och varför?

Uppdatering: Puh, nu funkar det igen. Avbrottet varade bara några timmar. Och ids inte bli snusförnuftiga och fråga om det nu sen är en så stor katastrof att inte komma in på Facebook. Dels är FB mitt digitala hem på jorden, dels var huvudsaken med den här postningen att tipsa om de två nyttiga sajterna Twitscoop och ”Down for everyone or just me?”. Nästa gång du undrar om det ”är nåt fel på internet” vet du hur du kan kolla det!

Fb_fail

One thought on “Facebook nere, ??tminstone f??r mig (uppdaterad)

Kommentera

