Kul kokbok f??r oss som inte egentligen lagar mat

Media_httpkaffekokark_cmekd

Hurra! Jag har hittat sj??lsfr??nder ute i cyberrymden! Kaffekokarkokboken ??r bloggen f??r dem som inte tjinxar allt f??r mycket med att panera, sautera, filera och exekvera i k??ket. Allt k??k tillagas ??? med en kaffekokare!

Enda nackdelen ??r att det tar r??tt l??ng tid att tillreda mat p?? en kaffekokare, pl??ttarna som ??r illustrerade p?? bilden tar en halvtimme per pl??tt!

S?? jag forts??tter v??l med min mikrade nudelsoppa och fiskpinnar som grillas i den ??sttyska sm??rg??sgrillen (faktum ??r att jag inte ens ??ger en kaffekokare ??? det ??r f??r jobbigt att diska tratten och kannan hela tiden…). N??r jag g??r k??k beh??ver det inte smaka n??t vidare (jag s??tter ??nd?? tabasco och soja p?? allt, s?? allt smakar likadant), och inte beh??ver det se n??t vidare ut heller (tabascon och sojan ger ju f??rg), men det ska banne mig g?? snabbt!

Men i alla fall: den h??r sajten sl??r ett slag f??r icke-seri??s matlagning och det gillar jag. Bonus ocks?? f??r lockt??ngspinnbr??det (lite l??ngre ner p?? sidan).

http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera

