Dagens ov??ntade opera

Den h??r videon hittade jag p?? den oumb??rliga sajten Open Culture. I en saluhall i Valencia bryter f??rs??ljarna pl??tsligt ut i s??ng, till kundernas f??rv??ning.

F??rs??ljarna (= operas??ngare som bara l??tsas vara f??rs??ljare) framf??r tv?? stycken ur Verdis La Traviata, mitt i shoppingmyllret. Av filmen att d??ma uppskattade saluhallsbes??karna det ov??ntade jippot ??? p?? slutet ser man n??gra som reagerade precis som jag, faktiskt (utan att riktigt fatta varf??r och glad ??ver att jag satt ensam hemma vid datorn och inte stod p?? offentlig plats…).

Open Culture hittar man h??r: http://www.openculture.com/
Och h??r kan man l??sa in sig p?? Verdis Traviata: http://en.wikipedia.org/wiki/La_traviata (jag l??nkar till engelska Wikipedia, f??r den svenska versionen ??r alltf??r kortfattad)

Kommentera

