Aprop?? husorganets nya webb

Hbl_webb_artikel

Som ni väl vet har Hbl förnyat sin webblayout. Som vanligt är många missnöjda med reformen, så är det ju alltid när saker ändras. Och som vanligt kommer väl att folk att lugna ner sig bara ögat har vant sig. Fast jag är missnöjd med att RSS-feeden numera bara visar rubriken på artiklarna, så nu är det svårare att avgöra om nyheten är värd ett klick eller inte. Så då scrollar jag oftast vidare till andra källor som ger utförligare information i RSS-feeden.

Och sen undrar jag lite om Husis datorer har stående skärmar? Spaltbredden på jutturna är åtminstone inte optimerad för min widescreenskärm:

Hbl_webb_tomt2

(Ifall ni undrar så anser jag förstås inte att texten ska vara lika bred som skärmen, men medge att det ser lite ödsligt ut när man scrollar ner förbi det massiva klustret av element i övre kanten.)

 

Kommentera

